Αισθησιασμός και Σεξουαλική Αυτοπεποίθηση.

Είτε το κάνετε μόνοι σας είτε με έναν σύντροφο, το σεξ είναι μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις και χαρές της ζωής.

Γνωρίζατε ότι από όλους τους όρους αναζήτησης παγκοσμίως, το θέμα του σεξ εμφανίζεται όχι μία αλλά δύο φορές στην πρώτη δεκάδα των πιο αναζητημένων όρων στη Google;

Το σεξ, με όλες του τις μορφές, παρουσιάζεται ατελείωτα καθ ‘όλη τη διάρκεια των χιλιετιών που διανύουμε. Σίγουρα, μέσα στις τελευταίες 24 ώρες, πιθανότατα έχετε ακούσει, δει, ή διαβάσει κάτι για το σεξ.

Κι όμως αυτό το άρθρο δεν αφορά το σεξ. Αφορά τον αισθησιασμό.

Για να το πούμε ξεκάθαρα, πολλοί από εμάς δεν έχουν καμιά απολύτως ιδέα για το πώς να γίνουν  αισθησιακοί. Και δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να απολαύσουν το σεξ στο έπακρο και να αισθανθούν πραγματικά το σώμα τους.

μέντιουμ άρης

Τι είναι ο αισθησιασμός;

Σαν αισθησιασμό μπορούμε να ορίσουμε την ικανότητα να απολαμβάνουμε πλήρως τις αισθήσεις μας: την αφή, την οσμή, την γεύση, την όραση και την ακοή. Ο αισθησιασμός όμως δεν εξισώνετε με την σεξουαλικότητα. Ο αισθησιασμός μπορεί μερικές φορές να είναι σεξουαλικός, αλλά αυτό δεν είναι υποχρεωτικό.

Οτιδήποτε σας κάνει να αισθάνεστε σωματική ικανοποίηση μπορεί να είναι αισθησιακό. Μερικά από αυτά είναι οι ευχάριστοι ήχοι, ένα νόστιμο φαγητό, ένα μασάζ, ένα μπάνιο, μια αγκαλιά, ή ακόμα και η παρακολούθηση ενός ηλιοβασιλέματος.

Έχετε έλλειψη σεξουαλικής αυτοπεποίθησης; Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό;

Η σεξουαλική εμπιστοσύνη, για κάποιους που δεν την έχουν, μπορεί να είναι ντροπιαστική και αυτό είναι μεγάλο πρόβήμα. 

Η συντριπτική πλειοψηφία των χαρακτήρων των τηλεοπτικών προγραμμάτων, των ταινιών, των reality shows και των βιβλίων που διαβάζουμε φαίνονται να έχουν μεγάλη σεξουαλική αυτοπεποίθηση και βεβαιότητα. Γιατί λοιπόν δεν μπορούμε να έχουμε και εμείς;

Πρώτον, θέλω να επισημάνω ότι η σεξουαλική εμπιστοσύνη δεν πρέπει να μοιάζει με αυτό που διαβάζουμε και βλέπουμε. Είναι απολύτως εντάξει να έχουμε έναν εντελώς διαφορετικό ορισμό της σεξουαλικής αυτοπεποίθησης. Αυτό γιατί η σεξουαλική αυτοπεποίθηση είναι προσωπική. Μην αισθάνεστε την ανάγκη να τοποθετήσετε τον εαυτό σας σε ένα κουτί ή σε έναν κανόνα, μόνο και μόνο επειδή είναι κοινωνικά αποδεκτό.

Ένας λόγος για τον οποίο μπορεί κάποιος να στερείται σεξουαλικής αυτοπεποίθησης είναι ότι μετράει τον εαυτό του με ένα κριτήριο που απλά δεν του ταιριάζει.

Μερικές φορές απλώς επαναπροσδιορίζοντας τι σημαίνει σεξουαλική αυτοπεποίθηση για εσάς, απομακρύνει όλες τις περιττές σκέψεις. Να θυμάστε πάντα το πολύτιμο κατά τα άλλα κλισέ, “εσύ ορίζεις τον εαυτό σου.” Άρα κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει τι σημαίνει σεξουαλική αυτοπεποίθηση για εσένα, παρά μόνο εσύ.

Εκτός από το να έχετε κατά νου έναν αποθαρρυντικό ορισμό της σεξουαλικής αυτοπεποίθησης, ο επόμενος πιθανός λόγος για τον οποίο μπορεί να μην έχετε σεξουαλική αυτοπεποίθηση είναι να αισθάνεστε άβολα με το σώμα σας.

Αυτό ισχύει για ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων ακόμα και αν δεν έχουν σοβαρά προβλήματα βάρους ή σωματικής δυσμορφίας. Είναι πολύ σύνηθες κάποιοι να αισθάνονται ανασφαλής για το σώμα τους κατά τη διάρκεια του σεξ και αυτό μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σεξουαλική τους αυτοπεποίθηση.

Σε στενή σχέση με την σωματική ανασφάλεια βρίσκεται το γεγονός πως πολλοί από εμάς μεγαλώνουν σε σεξουαλικά κατασταλτικούς πολιτισμούς που μας διδάσκουν ότι ο αισθησιασμός και η απόλαυση του σεξ είναι έννοιες βρόμικες, επαίσχυντες, αμαρτωλές ή ηθικά διεφθαρμένες. Αυτό έχει οδηγήσει σε μια κοινωνία ανθρώπων που ζουν εντελώς αποσυνδεδεμένοι από το σώμα τους.

Ως άτομο που μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που αντιλαμβανόταν το σεξ αρνητικά, έμαθα να ξεφύγω από αυτή την αντίληψη. Χάρη στο αισθησιασμό, ήμουν σε θέση να επανασυνδεθώ με το σώμα μου και να αισθανθώ ξανά ενδυναμωμένος σε αυτό τον τομέα.

xartomanteia taroto

Γιατί το να έχεις αισθησιασμό αυξάνει την σεξουαλική σου αυτοπεποίθηση. 

Όταν γίνεται συνειδητά, ο αισθησιασμός μπορεί να είναι μια τεράστια θεραπευτική πρακτική. Ο αισθησιασμός “ποτίζει” στο σώμα σου. Όταν ανακαλύπτεις συνειδητά τι είναι αυτό που σου αρέσει μαθαίνεις την γλώσσα που μιλάει το σώμα σου. Δίνεις στο σώμα σου φωνή. Αντί να θεωρείς το σώμα σου σαν ένα άβολο “σπίτι”, αρχίζεις να το εκτιμάς γιατί αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ένα μέσο δύναμης και απόλαυσης ικανό να βιώσει την ζωή. 

Ο αισθησιασμός μας θυμίζει πως είναι να ζούμε ολοκληρωτικά τη ζωή σήμερα. Το να είσαι αισθησιακός σημαίνει πως είσαι απόλυτα ανθρώπινος. Πως μπορείς να αισθάνεσαι και να τιμάς την ίδια τη ζωή. Υπάρχει λόγος για τον οποίο έχετε την ικανότητα να απολαμβάνετε και να ευχαριστιέστε οπότε κάντε το στο έπακρο. Φυσικά, υπάρχει διαφορά μεταξύ αυτών που ζουν μόνο για την ευχαρίστηση και επιλέγουν αυτόν τον τρόπο συνειδητά (ονομάζεται ηδονισμός). 

Όταν μαθαίνουμε τι μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα, σε σωματικό επίπεδο, μας βοηθάει να νιώθουμε ισχυρότερο τον δεσμό με το σώμα μας και αυτό μας κάνει πιο αισθησιακούς.

Έτσι εάν παλεύετε με μια σεξουαλική ανασφάλεια ή συστολή, “μπείτε” στο σώμα σας. Μάθετε πώς μπορείτε να απολαύσετε και τις πέντε αισθήσεις σας και να βιώσετε τον αισθησιασμό ως ένα κανονικό (και εκ προθέσεως) μέρος της ζωής σας.

50+ εξαιρετικοί τρόποι για να βιώσετε και να υιοθετήσετε τον αισθησιασμό

Εάν θέλετε να γίνετε ένα με το σώμα σας, που είναι σε θέση να κατέχει πλήρως τη σεξουαλικότητά σας, δοκιμάστε να δημιουργήσετε μια καθημερινή πρακτική. Επιλέξτε μια από τις αισθήσεις σας (γεύση, αφή, όραση, όσφρηση ή ακοή) και διερευνήστε τι σας φέρνει ευχαρίστηση.

Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες ιδέες. Σημειώστε ότι ενώ ορισμένες από αυτές τις ιδέες μπορεί να ακούγονται ανόητες ή συνηθισμένες, είναι αυτές που θα σας βοηθήσουν.

Αφή

1. Κάντε στον εαυτό σας ένα μασάζ με τα χέρια σας ή με μια μπάλα του τένις. (Μπορείτε να σταθείτε σε έναν τοίχο και να κυλήσετε την μπάλα του τένις πάνω και κάτω στην πλάτη σας.)

2. Πηγαίνετε για ένα επαγγελματικό μασάζ και πειραματιστείτε με τις διάφορες επιλογές. Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε να κάνετε ένα ταϊλανδικό μασάζ ποδιών την μία εβδομάδα και στη συνέχεια ένα μασάζ με ζεστές πέτρες την άλλη.

3. Αγοράστε μια αρωματική λοσιόν σώματος ή body butter και εφαρμόστε το στο σώμα σας τη νύχτα. Εστίαστε στην αίσθηση του υγρού στο δέρμα σας.

4. Βγείτε έξω και ξαπλώστε στο γρασίδι.

5. Καθίστε στον ήλιο και αισθανθείτε τη ζεστασιά στο πρόσωπό σας.

6. Πειραματιστείτε με αυτόευχαρίστηση. Δεν χρειάζεται απαραιτήτως να έρθετε σε οργασμό.             Μπορείτε απλά να διερευνήσετε τι σας κάνει να αισθάνεστε ωραία σε διάφορες περιοχές του σώματός σας.

7. Δοκιμάστε να κάνετε διατάσεις σε  διαφορετικές περιοχές του σώματός σας και παρατηρήστε σε ποια μέρη νιώθετε περισσότερη ανακούφιση.

8. Βάλτε το σύντροφό σας ή ένα μέλος της οικογένειας να σας βουρτσίσει τα μαλλιά.

9. Αγκαλιάστε το κατοικίδιο σας ή τον αγαπημένο σας στο πάρκο ή στον καναπέ του σπιτιού σας.

10. Παίξτε με μια πλαστελίνη.

11. Δοκιμάστε να κάνετε τραμπολίνο ή κούνια.

12. Κοιμηθήτε γυμνός στο κρεβάτι.

13. Φορέστε έξτρα μαλακά και μεταξένια ρούχα (ή εσώρουχα).

14. Βάλτε τον σύντροφό σας να αγγίξει απαλά διαφορετικές περιοχές του σώματός σας. Παρατηρήστε ποιες περιοχές αυξάνουν τον παλμό σας.

15. Εστιάστε στην κίνηση της κοιλιάς σας καθώς αναπνέετε.

Όσφρηση

16. Πηγαίνετε σε ένα κατάστημα κεριών και διαλέξτε τα αγαπημένα κεριά σας.

17. Κάντε ένα ζεστό μπάνιο και προσθέστε βότανα και αιθέρια έλαια στο νερό.

18. Επισκεφθείτε ένα κατάστημα αρωμάτων και δοκιμάστε όλες τις διαφορετικές μυρωδιές.

19. Ψεκάστε τον χώρο με αιθέρια έλαια ενώ εργάζεστε (ή πριν πάτε για ύπνο).

20. Πηγαίνετε για μια βόλτα και παρατηρήστε όλες τις μυρωδιές που έρχονται στο δρόμο σας.

21. Δημιουργήστε τα δικά σας μίγματα αναμιγνύοντας αιθέρια ελαία.

22. Παρατηρήστε πώς μυρίζει ο σύντροφός σας ή κάποιος οικείος σας (μιλάμε για την καθαρή μυρωδιά).

Γεύση

23. Εστιάστε πολύ προσεκτικά σε όλα όσα τρώτε. Ποιες υφές μπορείτε να διακρίνετε;

24. Δοκιμάστε ένα πιάτο που δεν έχετε φάει ποτέ πριν. 

25. Φτιάξτε ένα υπέροχο επιδόρπιο για τον εαυτό σας. Στη συνέχεια, καθίστε και απολαύστε το.

26. Πηγαίνετε σε ένα εστιατόριο που σερβίρει ξένα φαγητά που δεν έχετε δοκιμάσατε ξανά.

27. Επισκεφθείτε το τοπικό  παντοπωλείο και αγοράστε κάτι που δεν έχετε γευτεί ποτέ πριν. Τι γεύση έχει?

28. Μασήστε τσίχλες χωρίς ζάχαρη μετά τα γεύματα – πώς την αισθάνεστε;

29. Φάτε κάτι στο απόλυτο σκοτάδι. Με ποιους τρόπους ενισχύεται η γεύση;

30. Βουρτσίστε τα δόντια σας με επιμέλεια το πρωί.

31. Βρείτε κάτι που σας αρέσει πραγματικά να τρώτε και να το φάτε πολύ αργά.

32. Πειραματιστείτε με το φαγητό σας με διαφορετικούς τρόπους, π.χ. δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τα χέρια σας (ινδικό στυλ) ή να μάθετε να χρησιμοποιείτε ξυλάκια (κινέζικο στυλ).

33. Ζητήστε από τον φίλο ή τον σύντροφό σας να σας ταΐσει. Μήπως η εμπειρία του φαγητού αλλάζει;

Όραση

34. Παρακολουθήστε μια όμορφη ανατολή ή ηλιοβασίλεμα.

35. Πάρτε λαμπτήρα λάβας και προσέξτε τις πολύχρωμες φυσαλίδες.

36. Δημιουργήστε ένα έργο τέχνης με λάμψη.

37. Επισκεφθείτε μια εκκλησία ή καθεδρικό ναό και θαυμάστε τα βιτρό.

38. Ανάψτε ένα κερί ή τζάκι και παρατηρήστε την φωτιά.

39. Καθίστε έξω στη φύση και παρακολουθήστε τον άνεμο που περνά μέσα από τα δέντρα.

40. Παρακολουθήστε τα παιδιά σας ή τα κατοικίδια ζώα παίζουν.

41. Κάψτε λίγο θυμίαμα και προσέξτε τον καπνό.

Ακοή

42. Καθίστε σε ένα ήσυχο σημείο και ακούστε όλους τους ήχους γύρω σας.

43. Παρακολουθήστε μια ταινία και ακούστε τις φωνές του ηθοποιών. Ποιες φωνές σας αρέσει να ακούτε περισσότερο;

44. Τραγουδίστε το αγαπημένο σας τραγούδι δυνατά για δέκα λεπτά. Ποιες είναι οι επιπτώσεις που μπορείτε να παρατηρήσετε στο μυαλό και στο σώμα σας;

45. Βρείτε μουσική από διαφορετική κουλτούρα, π.χ. Ιρλανδικά, Ισπανικά, Γερμανικά, Ινδικά. Πώς αισθάνεστε όταν το ακούτε;

46. ​​Σφυρίξτε έναν ρυθμό.

47. Ακούστε ένα αγαπημένο τραγούδι και τραγουδήστε δυνατά.

48. Βάλτε κλασική μουσική ενώ εργάζεστε ή διαβάζετε.

49. Ακούστε μουσική διαλογισμού.

50. Εξερευνήστε διαφορετικά είδη μουσικής.

51. Απολαύστε “τον ήχο” της σιωπής.

52. Βρείτε στο ίντερνετ διάφορους ήχους της φύσης και  βυθιστείτε σε αυτούς.

53. Μιμηθήτε ήχους ζώων.

54. Αντιγράψτε τους ήχους των πουλιών και δείτε αν τα πουλιά ανταποκρίνονται σε αυτό.

Συνειδητοποιώ ότι ορισμένες από τις παραπάνω προτάσεις είτε θα είναι πολύ έξω από τη ζώνη άνεσής σας ή θα σας φαίνονται εντελώς παράξενες και παράλογες. Αυτό είναι σεβαστό. Δεν είναι ανάγκη να τις ακολουθήσετε κατά γράμμα. Εφαρμόστε μόνο αυτές που χρειάζεστε. Ο αισθησιασμός είναι μια πρακτική που μπορούμε να υιοθετήσουμε σχεδόν σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Με το να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο και την βιωματική εμπειρία των αισθήσεων, αποκτούμε σεξουαλική αυτοπεποίθηση.

Ρώτα το Ταρωτώ